sobota, 8 października 2011

Jak się zachować

Pisałam ostatnio o tym, jak ciężko mi było właściwie zachować się w obecności osoby niepełnosprawnej. Mimo, że się starałam, wyszło raczej kiepsko.
Znalazłam fajną rzecz, a mianowicie praktyczny poradnik savoir vivre wobec osób niepełnosprawnych.
Książeczka napisana w USA, więc prosta jasna i czytelna, oraz oczywiście z rysunkami :)
Myślę, że warto ją choćby przejrzeć, bo często popełniamy nieświadomie podstawowe błędy w obcowaniu z niepełnosprawnymi, zwłaszcza z niepełnosprawnymi dziećmi (ja np. wiele razy upominałam kogoś z mojej rodziny, żeby nie mówił o Sebastianie i jego chorobie przy nim tak, jakby on był nieobecny albo głuchy co najmniej, bo on wszystko doskonale SŁYSZY i ROZUMIE).

Niby proste, ale czasem trudno na to wpaść.

A oto link :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz